Till pappan som önskar mer än något att hans dotter ska tycka han är pinsam.

1, Så fort kameraväskan är med på Door Step så står alla i en klunga och ropar "photo! Photo!" och gestikulerar med händerna. Efter att ha haft kameran uppe en stund och ha förklarat "Nahi! Nahi!" ett antal gånger kan det lugna ner sig. Då gäller det. snabbt upp, håll tummarna för skärpan och ta en oförberedd blid. Då blir skärpan vad den blir. fixar man skärpan så har porträttbilden hunnit växa till gruppbild. Alla barn vill vara på minst hundra bilder.

2, På Sangam är kameran inte så intressant men... Försöker du ta en oförberedd bild på någon och lyckas kommer en bitsk kommentar från en och samma person hela tiden som beklagar sig över att jag tar foton på andra människor då de inte är förberedda.

På det hela taget... Svårt.

Kommentarer
Postat av: Patrik

haha... tycker det är smått intressant att följa fotograferings-delen av bloggen...

bloggen överhuvud taget är intressant att följa. Ni verkar inte direkt ha tråkigt^^

2009-10-02 @ 23:40:26
Postat av: Den där pappan...;-)

Jo, jag vet att det är svårt men sluta inte att jobba på det för det.... Det är ingen kritik bara snå reflektioner i all välmening... Hoppas det är bra med er & att ni har tillfrisknat...

2009-10-03 @ 15:29:56
Postat av: Annika

Har plöjt igenom er blogg nu, phu! Läser man inte på en gång ja då skaffar man sig jobb...... Härligt att ni har det så bra. Linnea ditt vykort har kommit fram och budskapet tillbaka är SLUTA OROA DIG, lev i nuet.

När får vi se fler bilder på er när ni är klädda i Sari och Punjabis.

Alla undrar om ni inte blivit magsjuka ännu, men jag svara glatt nej. Hoppas detta är sant? Kram på er från Linneas mamma

2009-10-03 @ 18:03:21
Postat av: frida

manuell fokus! manuell fokus! Jag kan inte säga det nog, MANUELL FOKUS! Lär dig manuell fokus! Fantastiskt!

2009-10-03 @ 23:58:07
Postat av: lena rosén

Hej Linnea ! Hoppas läkarbesöket går bra . Jag har hört att det finns bra medecin mot magsjuka i Indien man blir frisk på två dagar. Roligt att läsa er blogg vilket jag gör två gånger i veckan för att inte komma efter. När ni klagar på barnen får ni en insikt i hur det är att vara lärare. Det är bra! Här hemma förbereder sig Anders och Linneas pappa för nästa veckas jakt. Linneas mamma och jag ska på bio på lördag. Hösten är här och det är 0 grader på morgonen. Kram Lena

2009-10-06 @ 21:33:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0